mandag 24. september 2012

Strikkemani!!

Da er virkelig høsten igang for min del. Jeg har herved strikkedilla! Men ingenting er mer herlig enn å sitte å slappe av og fremdeles føle at man får gjort noe! Har fått gjort meg ferdig med den fargeglade egendesignede(eller tatt litt fra mange oppskrifter) genseren til minstemann. Og ble igrunnen riktig så fornøyd. Så må strikke en til storebroren og, bare bytte litt på fargene kanskje!?
Har også hatt sakkosekk prosjektet mitt som jeg endelig har blitt ferdig med...og ble en slager for ungene den! Men tror jammen jeg kommer til å synke ned i den jeg og ifra tid til annen :)



Skappelgenseren derimot har ikke akkurat blitt strikket flittig på. Plutselig måtte ungene ha pannebånd og div. Og så kom jo oppskriftsheftet til Marte Helgetun, I all enkelhet. Og der er det jo bare så fantastisk mye fint til de små, til og med til gutter. Så da ble det raskt kjøpt garn til flettegenseren. Var tomt for mirasol som er brukt i oppskriften, selvføleglig pga skappelgenser hysteriet. Fin genser da, og er vel lett og strikke og. Så får hive meg rundt når jeg bare blir ferdig med de andre prosjektene, bl.a ei pute med flette mønster på. Men oppskriftene til Marte bør virkelig sjekkes ut, anbefales! http://martehelgetun.no/



Ellers har det blitt lite gjort i heimen denne friperioden, deriblant blogging og. Har vært avgårde på et par kurs, så var blant annet borte hele forrige uke. Til helgen venter det jentetur, og aner ikke hvor turen går! Bursdagsgave til meg og ei venninne, så fint med så snille venninner som planlegger sånt! Gleder meg stort! Men så er det atter en gang på jobb igjen til uka. Så alle planene mine får kanskje vente til neste fri, for nå skal jeg bruke mesteparten av tida på kosetid med de hjemme :)
Men akkurat nå kaller sofaen og strikkepinnene!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar